Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Παροιμιώδεις φράσεις από τον Γέρμα Καστοριάς.

Γλέντια Γερμανιωτών
1)         Όταν οι γονείς μιας κοπέλας του Γέρμα προσπαθούν να την παντρέψουν με κάποιον εύπορο νέο, τον οποίον όμως αυτή δεν θέλει για σύζυγό της επειδή τον θεωρεί άσχημο, τη(ς) λένε το εξής ζεύγος παροιμιωδών φράσεων για να τη μεταπείσουν:
-            “Όμορφέ μου και καλέ μου, τι θα φάμε απόψε;”
-            “Άσχημέ μου και πρακτέ μου (εργατικέ μου;), πού θα βάλουμε τα καλά μας;”

2)         Όταν οι κάτοικοι του Γέρμα βλέπουν μια κοπέλα που παντρεύτηκε έχοντας μεγάλη προίκα, να στέκεται άτυχη στη μετέπειτα ζωή της, λένε την παρακάτω παροιμιακή φράση:
-            “Ένας πατέρας μπορεί να δώσει στην κόρη του χρήματα, κτήματα, πρόβατα, αλλά τύχη δεν μπορεί να τη(ς) δώσει”.

3)         Οι Γερμανιώτες, όταν ιδούν κάποια κοπελιά που υστερεί σε σωματικά προσόντα και ψυχικά χαρίσματα να επιτυγχάνει στον γάμο της, λένε την ακόλουθη παροιμιακή φράση:
-            “Μη κοιτάς το στραβό το ποδάρι μου, κοίτα την ίσια την τύχη μου”.
4)      Εάν δουν κάποια πολύ ζωηρή κοπέλα να καλοπαντρεύεται λένε:
-          Η ανήθικη την τιμή της τη χάνει, αλλά την τύχη της δεν τη χάνει.

(Καταγραφή Γιώργου Τ. Αλεξίου)
Παρωδία Γερμανιώτικου γάμου.





Χορός γυναικών σε αναβίωση Γερμανιώτικου γάμου.




Ξαδέλφια.

Γερμανιώτες με στολές των Μακεδονομάχων προγόνων τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου