Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

“Πως έμαθα να διαβάζω και να γράφω”. Μαθητική έκθεση του αείμνηστου Γερμανιώτη Γιάννη Γ. Προδαφίκα (1977 – 2019).

Εισαγωγικό Σημείωμα.
Ο αείμνηστος Γιάννης Γ. Προδαφίκας (1977 – 2019) ήταν ένας φέρελπις Γερμανιώτης νέος, λίαν αγαπητός στους συγγενείς, τους φίλους και τους γνωστούς του. Γεννήθηκε στη Φλώρινα κι έζησε εκεί κατά την παιδική κι εφηβική του ηλικία. Αργότερα μετακόμισε με την πατρική του οικογένεια στη Θεσσαλονίκη. Ευρισκόμενος στη συμπρωτεύουσα ασθένησε σοβαρά και γι' αυτό επέστρεψε με τους γονείς του κι εγκαταστάθηκε στο αγαπημένο του χωριό, τον Γέρμα Καστοριάς, όπου ύστερα από μερικά χρόνια απεβίωσε κι ετάφη. Εις ανάμνησή του δημοσιεύεται ακολούθως μία αξιοπρόσεκτη μαθητική έκθεσή του (: Σκέφτομαι και Γράφω), που είχε γράψει στις 24 Σεπτεμβρίου 1987, σε ηλικία 10 ετών. (Γ. Α.).

Θέμα: Πως έμαθα να διαβάζω και να γράφω.
Ο αείμνηστος Γιάννης Προδαφίκας.
Το περιβάλλον που μεγάλωσα ήταν γεμάτο βιβλία, γι' αυτό από πολύ μικρός άρχισα να μαθαίνω λίγο – λίγο να διαβάζω. Σ΄ αυτό με βοηθούσαν πολύ οι γονείς μου που ήταν εκπαιδευτικοί και δεν άργησα να μάθω ανάγνωση. Για μένα ήταν σαν παιχνίδι. Στην αρχή προσπαθούσα να αναγνωρίσω τα γράμματα στις φωτεινές επιγραφές, τα μεγάλα γράμματα στις εφημερίδες και στα περιοδικά και όταν να κατάφερνα ένιωθα μεγάλη ικανοποίηση. Αργότερα άρχισα να αναγνωρίζω και λέξεις.
Η επόμενή μου προσπάθεια ήταν να μάθω να γράφω. Πολλές φορές έβλεπα τους γονείς μου που έγραφαν συνέχεια και ήθελα να μπορώ κι εγώ να κάνω το ίδιο. Συχνά έπαιρνα τα μολύβια τους και μουτζούρωνα παντού, ακόμα και στα βιβλία που χρησιμοποιούσαν. Γι' αυτό η μητέρα μου είχε φέρει έναν μικρό πίνακα κι ένα κουτί κιμωλίες χρωματιστές κι εκεί προσπαθούσα να γράψω.
Το πρώτο που έμαθα να γράφω ήταν το όνομά μου κι αργότερα άλλες εύκολες λέξεις όπως μαμά, μπαμπάς, γάλα. Τους τα έδειχνα και με χαρά με έλεγαν ότι έκανα πρόοδο μεγάλη κι εγώ πίστευα ότι είχα γίνει σπουδαίος, αφού μπορούσα ό,τι έλεγα να το γράψω. Γι' αυτό, όταν πήγα στο σχολείο δεν δυσκολεύτηκα πολύ.
Γιάννης Προδαφίκας.

Ο Γιάννης Προδαφίκας
 σε νηπιακή ηλικία.


Ο Γέρμας Καστοριάς. Το αγαπημένο χωριό
του αξέχαστου Γιάννη Προδαφίκα.






Ο Γιάννης Προδαφίκας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου